Követeléskezelésünk

 

Engedje meg, hogy segítséget nyújtsunk anyagi problémák keletkezése után, azok „követeléskezelési” fázisba jutásakor. A különféle szolgáltató cégekkel vagy bankokkal szemben keletkezett tartozásokat kintlévőségeknek, követeléseknek nevezzük. Cégünk kizárólag Banki, illetve Lízinges megbízók ügyleteinek kezelésével foglalkozik. Ebből adódóan a kezelt követelések körét is ezen szektor megbízásai teszik ki.

A követeléskezelés szóösszetételt, a könyvelésből ismert tartozik-követel példával érthetjük meg legjobban. Ami az adósnak a „tartozik” oldalhoz kerül, ugyan az a tétel a hitelt nyújtónak a „követel” oldalhoz. Ezért a tartozás rendezésére irányuló eljárást követeléskezelésnek hívjuk. A jogosult az adóssal szerződött finanszírozó (bank, pénzintézet) első lépésként általában saját maga keresi meg ügyfeleit, tartozásaik, elmaradásaik rendezése érdekében. Amennyiben ebben az időszakban adós rendezi elmaradását, úgy a „követeléskezelési eljárás” megszűnhet, az adós teljesítése mellet. Ezen kezelés után, vagy mellett megbízó dönthet úgy is, hogy a követelés kezelésével megbíz egy erre szakosodott „Követeléskezelő” céget. Ehhez a tartozás visszafizetésére kötelezett adós hozzájárulása nem szükséges. Erre a hitelintézeti törvény biztosít jogot megbízóinknak.

2013-evi-ccxxxvii-torveny-a-hitelintezetekrol-es-a-penzugyi-vallalkozasokrol.pdf (721502)

 

Cégünk követeléseket nem vásárol, azokat megbízó javára kezeli. Ez azt jelenti, hogy az adósnak hitelt, lízinget nyújtó intézményt képviseli, a megbízó nevében jár el, az ő tulajdonát képező szerződést kezeli. A felhalmozódott tartozást a „követeléskezelő” cég belépése után is a szolgáltatónak vagy a banknak kell visszafizetni, nem a követeléskezelő cégnek, amely a kintlévőséget kezeli.

A követeléskezelési eljárásunk lényege, hogy az adós rendezze elmaradását, és visszakerüljön a jól fizető adósok körébe. Ehhez megbízók lehetőségeit figyelembe véve igyekszünk korrekt pontos tájékoztatást nyújtani ügyfeleinknek.

Néhány gondolat az S.A.P. Követeléskezelő Zrt. –ről.

Az S.A.P. Követeléskezelő Zrt. magyar tulajdonban álló banki hiteltartozásokat, lízingtartozásokat is kezelő szervezet. Tevékenységünket MNB engedély alapján és a fogyasztóvédelmi szabályoknak megfelelően végezzük. Ezen tevékenységünket leellenőrizheti az alábbi linken.

https://alk.mnb.hu/bal_menu/piaci_szereplok/nyilvantartasok/penz_kozv_lekerdezo

 

Követeléskezeléssel 2006 óta foglalkozunk, átlagosan évente mintegy 20-30 ezer ügyletet kezelve. Kollegáink jelentős szakmai tapasztalattal rendelkeznek, melyből adódnak sikereink. A mi sikerünk alapja, az ügyféllel folytatott kommunikáció tisztasága, pontossága, érthetősége. Törekszünk a megbízó igényeit teljesíteni, de egyben figyelünk az adós igényeire is. A lehetőségeinkhez mérten igyekszünk segíteni részletfizetéssel, vagy egyéb megbízói utasítások szerinti fizetési könnyítéssel. Ideális esetben az adós fizetőképessége helyreáll és megkezdi tartozásának visszafizetését. Azonban, ha továbbra is anyagi gondok állnak fenn, akkor – az adós teherviselési képességét figyelembe véve – igyekszünk az adóssal közösen megtalálni a leginkább kedvező megoldást. Ahhoz, hogy kollegáink ezeket a lehetőségeket fel tudják ajánlani, az ügyféllel kapcsolatot kell létesíteni.  Ezen kapcsolatfelvételre a megbízótól kapott telefonszámok, e-mail címek, levelezési címek szolgálnak. Követeléskezelési stratégiánk, az ügyfelekkel történő személyes kapcsolatfelvétel, lehetőleg ügyfél címén. Erre azért van szűkség, hogy szakértő kollegáink fel tudják mérni az adós nehézségeit, és vele közreműködve olyan megoldásokról adhassanak tájékoztatást, mely alapján adós képes legyen viselni a tartozásából eredő terheket.

Ha az adós részéről az együttműködés, megoldási készség hiányzik, az ügyfél elérhetetlennek bizonyul, vagy elzárkózik a megegyezéstől, akkor az ügye jogi szakaszba léphet, ami számára a későbbiekben többletköltségeket jelent. Az idő elteltével egyre nő az adósság, miközben a megoldási lehetőségek száma egyre csökken. Sok adós választja a polgári peres eljárást megbízóval szemben, de ezek tapasztalataink szerint nem érik el a célt, mert azt relatívan adós sem tudja meghatározni. Ha késedelembe esik, próbálja meg objektívan mérlegelni helyzetét, mintegy kívülállóként tekinteni elmaradására. Képzelje el, hogy Ön mit tenne abban az esetben, ha Önnek tartoznának, vagy Önnek nem akarnák, tudnák megfizetni a megállapodott részleteket. Próbáljon meg higgadt maradni, és a költséges jogi eljárás ügyvédi munkadíjak helyett, egyességre jutni a követeléskezelővel, hiszen ő ismer minden olyan lehetőséget amit megbízó az ön fizetésének megkönnyítésére hozott létre.

Fentieket gondosan mérlegelve, amennyiben Ön is adósként kereste fel honlapunkat, mielőbb vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal, ahol készséggel tájékoztatjuk Önt a lehetőségeiről, esetleges fizetési könnyítésekről!